så gick tiden

och vi gick genom natten samtidigt som allt under min hud sprang ett maraton som i en blandning mellan lycka, sorg och en smula förrvirat.
lät skorna slitas ut av kullerstenen på stans gator medan du tog min hand och jag släppte din, sen tog jag den igen och du höll den hårt. satte mig på räcket till ett stacket och bad dig komma närmre men du gick iväg , min kropp i motvilja men mina tankar i lust följde efter dig som i en midsommar dans.
jag va yr och fascinerades av stjärnorna på den svarta natt himmlen.
vi gick förbi mörka skyltfönster som man kunde spegla sig i. jag såg mig själv i fokus av gatlampan men i mörkret bakom stod du , du steg sedan in i samma ljus som jag stod i. du va vacker och jag inte ens i närheten av samma skönhet. 
jag trycktes upp mot en gulrostig sten vägg mitt i natten , blev pirrig i hela kroppen och sen en kyss. inga tankar inga ord bara en kyss.  
vi trasakde vidare i tystnad , omedvetna om vad som hänt och vad som egentligen ville bli sagt. 
vad ville bli sagt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0