listan

1. Hur gammal är du?

16 , men fyller 17 om 21 dagar.

 

 

 

2. Hur gammal känner du dig?
känner mig väl som sjutton , frågar någon svarar jag 17. brukar alltid bli så när det är knappt en månad kvar till att man fyller år. men ibland när jag går runt hemma och städar kan jag känna mig som en tant. 

 

3. Vad har du gjort i dag? ( detta skrev jag i tisdag ) 
vaknade upp bredvid kajsa och hade försovit mig , men vad gör det när man egentligen har en ledig dag. sedan gick jag hem i solskenet och bytte om till klänning. mötte upp Kajsa på stan och gick gå gatan upp och ner. tillslut mötte vi upp clara och då begav jag mig hem för att skriva det sista på min historia rapport om mahatma gandhi. avslutade dagen med ett jobb pass och sedan pappas goda köttfärsås.

 

 

 

4. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?

vår måste jag nog säga , eller precis "försommar" då träden är knallgröna. et doftar blommor och himmlen är klarblå. inte för kallt för shorts men heller inte för varmt för mysiga tjocktröjor. och perfekt för att börja ha picknick i parken natten lång. det är då de bästa tiden på året.

 

5. Är du besatt av någonting?

ja , besatt av att dansa, titta på dans och drömma om en framtid med dans. även besatt av internet. och alla dess fördelar och nackdelar.

 

6. Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig?
Jag är tvillling och även född i tvillingarnas tecken ( läskigt )

Jag bor bara hos min pappa till stor del. 

Min mamma dog när jag var 5. 

 

7. Hur vill du tillbringa din pension?

åh , helst inte på ett ålderdoms hem. vill bli gammal i mitt eget hus. berätta gamla minnen och ha barnbarn i knäet. tror jag , men helst av allt vill jag inte bli gammal. vill vara som peter pan och aldrig växa upp.

 

8. Har du någon gång brutit ett ben?

nej aldirg brytit ett ben . men opererats för bara några månader sen.

 

9. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?

på en klippa övanför ett korallblått hav så djup att man knappt ser bottnen.

 

10. Vad är du på för humör just nu?


glad men på något litet konstigt vis samtidigt sorgsen.

 

11. Vilket är ditt favoritgodis?

all choklad och häxvrål.

 

12. Vilken är din favoritaffär?

älskar beyond retro som tråkigt nog inte finns i växjö , mat affären som slår alla andra måste ju av willys , indiska som inredningsbutik. 

 

 

13. Är du morgon- eller kvällsmänniska?

Jag är nog en blandning. kan älska att gå upp tidigt för att slänga ihop en god frukost samtidigt som sängen knappt aldrig lockar när det börjar dra sig mot småtimmarna.

14. Har du blivit sydd någon gång?

ja , först nu efter min operation. men tur nog aldrig innan.

 

15. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?

va ca sju är. gick i ettan i en ett till tre klass. gick i samma klass med charile den person jag tror jag kännt längst. kom ihåg att jag va super kär i honom och v bråkade hela tiden. så där har vi beviset på att kärlek börjar alltid med bråk.

 

 16. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?

min lilasyster. som ritat en fin teckning till mig. alltid lika gulligt när hon räcker fram något och skiner med hela ansiktet och säger "den har jag gjort till dig" 

 

17. Är du blyg?

ja och nej. osäker ibland första gången jag träffar någon men ska mycket till för att jag sak bli blyg.

18. Vad heter du i andra namn?

therezia ( efter min farmor ) alesdotter ( som min mamma hittade på, pappa heter ales så dert blev alesdotter ) 

 

19. Vill du gifta dig?

nej , eller jo någon gång kommer väl min biologiska klocka att ringa. men i denna stund tycker jag att äktenskap och barn är en väldigt lång resa bort. ordet jag skulle beskriva det med just nu är "fy"

 

20. Har du, eller har haft, något smeknamn?
min morfar brukade alltid kalla mig för nellan. och blev det riktigt tokigt slank många gånger nina ut eftersom min mamma hette det. nel , nelson ( de flesta kallar min nelson ) , smelly( pappas påhitt )... listan kan göras lång.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0