istid

 
tog en paus i allt pluggande och hittade på ett eget litet recept på iste. 
Clara och jag insåg häromdagen att det borde vara super lätt att göra själv, och att det är både vårigt och gott. 
 
så här gjorde jag.
 
bra att ha : 
* 2-4 påsar te , jag valde peach te med mango , men man kan ju ta sitt favorit te om man vill. 
* 1 - 1,5 dl socker 
* apelsin ( funkar lika bra med lime eller citron , eller varför inte alla tre! ) 
* 1 liter vatten 
* is 
 
börja med att koka upp vattnet och lägg i tepåsarna från början , låt dem ligga och dra i cirka fem minuter , och när du tar ut dem. pressa inte ut den sista smaken som man gärna gör. utan bara ta ut dem för annars kan det få en besk smak.
häll över teet i en kanna och häll i sockret , lägg i apelsinerna och pressa ut apelsin saft . in i kylen ca 30 min , vill man att det ska gå fort kan man sätta den i frysen 10 min och i kylen 5. 
lägg sedan i några klyftor till. 
ta fram ett stort glas och fyll det med is och häll i teet! 
 
trodde faktiskt inte det skulle bli så gott , man kan ju tro att det ska smaka som när ens vanliga te blir kallt. 
men nu har jag en ny favorit som kommer göras ofta! 
 
tillbaka till naturkunskaps böckerna och anteckningar om " hållbar utveckling " . naturkunskap är ett ämne jag konstigt nog alltid tyckt om , och faktiskt alltid varit bra på. men just hållbar utveckling är ganska jobbigt faktiskt.väldigt intressant och coolt hur vi kan påverka något så stort och faktiskt nästan förstöra det. men hatar att sitta och plugga timmar efter timmar och inget fastnar , då kan vi prata om att slösa bort tid. 
varför ska man plugga hemma om man inte får sova i skolan ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0