kulturens natt

 
 
igår var det kulturnatten , en "natt" då stan är fylld med konstiga konstverk och små cafeer fyllda med musiker , men vilktigast av allt är att norrtull är fyllt av musik , dans och föreställningar. så där befann jag mig hela dagen igår. sprang mellan en danssal fylld med ballonger , dansare och publik. och gick sedan vidare till norrtulls aula för att sjunga och spela teater. en intressant kväll fylld med blandade känslor och när kockans visare slog nio gick jag , stina , frida och några andra till uffes källare för att titta på the watts som våra kompisar spelar i. helt underbart duktiga.
vid midnatt bakade jag och stina scones , tände ljus , skrattade , pratade allvar och pratade strunt, disskuterade hur meningslöst historia är och sedan somnade vi i soffan omedvetna om hur fort tiden gick då vi bara hade tänk vila ögonen men vaknade halv sju och insåg att vi kanske borde plocka undan och lägga oss i sängen ( kändes som en bra ide ) 
 
nu sitter jag framför stearinljus och en te kopp med anteckningar om napoleon och upplysningsfilosofer i högsta hugg , och hoppas att jag ska klara av mitt historia prov på onsdag. 
 
helgen sammanfattas : underbart kanonbra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0