as I fall

 
det börjar närma sig tisdag och tiden går fort som tåget , och då menar jag inte bara just nu denna snötäckta kväll. Utan konstant springer sekunder , minuter , timmar , dagar , veckor och månader förbi mig som rusnings trafik i london eller new york. Från det att klockan slår måndag till att man tar helg runt tolv på fredgar till att man lägger sig försent på söndags kvällarna för man tror man ska undvika att måndage kommer och allt detta sker på den tiden som det tar för mig att blinka. 
 
idag va en bra dag i stora drag , hade första kör lektionen där jag tog ton i sopran gruppen. det kommer även fram en trevlig själ och sa att jag liknar tjejen på russin paketet , glad för ingenting , så som björn gustavsson säger, du vet!
det gjorde mig självklart 1000 gånger gladare. tack du underbara människa.
 
Men alla dagar innehåller på tok för mycket tänkande på saker som tyger en.
Att man alltid ska bli påmind om saker som gör en ledsen och som får en att önska att världen skulle rasa samman och man skulle sjunka genom jordens yta och adrig mer behöva komma tillbaka.
att det är konstigt hur en person kan kontrollera hur man mår och vilket humör man är på. 
 
men i allt detta tänkande är det bra att man alltid har någon som fångar en när man är påväg ner för stupet man inte vill trilla ner från. detta underverk kallas vänner , fina underbara sådana har jag. som får mig att skratta så magen värker och tårarna sprutar , och det händer dagligen. 
 
någon som alltid lyckas göra mig glad och får mig att  se saker posetiv är kajsa ina fina stina spångberg ( telefon namn ) 
tokiga skämt som bara vi förstår , små blickar och miner. idag va det hennes bogg inlägg om fin fin frukost i Amsterdam som fick mig att le , för ja jag älskar ju frukost! 
 
nu ska jag sova så att när jag öppnar ögonen kan jag gå upp och ätafrukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0