after rain

 
 
Efter regn kommer snö... Så har det i alla fall känts här. Förra veckan regnade det så gatorna va blötgrå och man gick under paraply för att slippa bli blöt och nu är staden glittrigt vit igen. 
Jag kämpar på mot den årliga vinter förkylnigen och dricker te , lyssnar på ben howard och undervisar mig själv i världens olika revolutioner under 1700 talet, lär mig själv genom så kallat plugg!!
Historia är inte min starka sida och jag tycker faktiskt det är ganska super tråkigt att behöva veta vad maktgalna människor gjorde för alldelles för många är sedan. Varför inte bara blicka framått ? 
Fortfarande kämpar jag med att vända tillbaka dagens 24 timmar till dess rätta platser , när jag äntilgen lyckas stänga ögonlocken för att drömma mig bort känns det bara som jag hunnit stänga ögonen innan väckarklockan ringer "dags att gå upp , annars kommer du försent " och många gånger susar tanken förbi att vända sig om peka fingret åt klockan och ligga kvar under det varma trygga täcket. 
Men upp och iväg ska man till ett ställe fullt med människor som har sina egna tankar och problem , säkert större än ens egna men det bryr man sig inte om för dina egna problem är alltid störst och hemskast. 
 
Nu ska jag slita huvudet från " alla tiders historia " och göra en koreografi till öppet hus på moveit tills på lördag. 
love / n 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0