höstregn

 
 
 
växjös gator är plast blöta och täckta av regn. även fast solen smygit sig fram lite då och sällan så har marken vägrat att bli torr , så jag har vandrat runt i mina nya skor , eller trippat rättare sagt i hopp om att de inte ska bli alldeles för blöta i höstregnet. och imorse när jag satte min fot utanför dörren var det alldeles dimmigt och man såg knappt framför sig , molnen hade sjunkit ner och det kändes som i en film då jorden håller på att gå under , men samtidigt kunde jag inte strunta i att tycka att det var väldigt fint , finaste jag sett på länge. 
jag har haft min ljusslinga på trors att det ännu ite blivit mörkute och idag fick jag besök av adam som gjorde mig sällskap och vi fikade på chailatte och hemmagjorda vanilj bullar. nu när kylan tränger sig igenom väggar och tack finns det inget bättre än varm ryckande chai som smakar , och sticks i näsan av jul känsla och smak. finns heller inget bättre än att spendera dessa kalla trista dagar med personer som ligger en nära . min fedag har varit fylld med just sådana personer . 
adam som sagt , har även plinkat på gitarren tillsammans med kajsa, sedan har min kväll spenderat med daniel , vi lagade mat med musik i bakgrunden små mysiga leenden och varma känslor imonbords. att en enda person kan göra en så himla glad så man blir varm från topp till då är då konstigt, att en enda person kan få en att le så mycket att man redan börjar få rynker , och få en att känna sig så levande och behövd det , det är en fantastiskt konstig känsla och uppfinning men ändå så underbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0