midsommar

 
dagen började  med en roadtrip till en ö i karlskrona, där vi möttes av en helhärlig fördrink 
jag,hannes och ett annat gäng bosatte oss i en liten gulstuga med vit knutar där allt var som taget ur en gammal astrid lindgren film med gulliga små möbler och blommor i alla hörn
dagen flöt på och vi gick en runda i hagarna för att plocka blommor till kransarna (som jag tråkigt nog aldrig fick kort på) men fina blev dem. på vägen dit hittde vi den underbaraste vägen någonsin och man hade ju inte tackat nej till att bo där och få sig en puss dagligen!!
givetvis blev det massvis med midsommar mat och dricka, allt gott man kan tänka sig på en och samma kväll magen va då nöjd kan jag lova
underkvällen satt jag och smaskade på te och lite annat gott att dricka, medans vi spelade massvis med spel där jag vann heeela tiden ( eller kom ialla fall på 4 plats...av 5 )haha och vad sitter inte bättre när man umgås än att lyssna på vinylskivor, bla veronica maggio. det låter inte bara bra om skivorna dem är också så otroligt snygga
 
 
sedan satte vi oss i stugan framför tvn med jönsson ligan i högsta hugg, en riktig klassiker de!! när filmen rullat klart la jag mig i sängen och snusade gott
 
morgonen bjöd på soffhäng medans vi försökte vakna till, och solen hjälpte verkligen till då man bara ville slänga på sig en sommarklänning och gå ut i det fina vädret..så vi bestämde oss för att käka frukost på en filt utomhus, och det va då inte en dum ide. bästa frukosten på länge faktiskt (men det säger jag väl ofta haha om ni nu i
 
nte har uppfattat det efter alllllt mitt tjat så är jag en herrans frukostälskare!! )
 
dagen avslutades med att gå till havet för att sola och bada, vid en gammal hamn som nu va en strand men det va då inte så varmt i vattnet kan jag lova..men årets första dopp är avklarat ialla fall :) glad midsommar på er!!
/n
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0