hos mig

mitt skrivbord som så perfekt står bredvid min balkong så ljuset tränger in när man sitter och pluggar bland böcker som luktar gammalt bibliotek, min vita gammla knarriga trästol smälter fint in i det gammla vitmålade trågolvet med sprickor i.
min säng är inte den största men mjuk som ett moln på en klarblå himmel är den, som ni ser är mitt bord bredvid fullproppat med böcker som läst om hundra tals gånger..älskar att allt i rummet är vitt så istället för att ha färgade väggar och möbler får mina prylar göra det färg starkt, precis som mitt överkast och havet med kuddar.
chai latte burkarna och min te kopp får stå i mitt rum då de annars blir någon annan i lägenheten som dricker ur eller upp, mina smycken pryder ett kakfat som jag fyndade för ett tag sedan..verkligen perfekt när man ska hänga upp örhängen och halsband
jag fick äran att ha rummet med balkongen..till en början va det inte det bästa för jag hade längtat efter stora vita gammla fönster med element under ,men de här är helt underbart,bäst är när båda dörrarna är öppna och vinden låter gardinerna flyga. och vad skulle jag inte göra utan min gitarr som så fint står bredvid. utan den hade det inte varit någon som stör grannarna på kvällarna!
på skrivbordet ligger en samling av ELLE tidningar och lite annat smått och gott, självklart ligger min "en dag" bok alltid inom synhåll om jag skulle blir sugen att läsa...
min favorit hylla (som faktiskt är den enda hyllan..) med koppar, fotokuben, min ask från indien och den blå från indiska
mina fina skor som jag fyndade på en liten butik i grand samarkand förra sommaren, då tyckte jag dem va jätte fula när jag använt dem en gång så de har stått och dammat i min garderob..men nu är dem så  fina, påminner lite om ett par träskor.
ja lite sähär ser det ut hos mig, försöker få det väldigt personligt och vill att de ska bli ett ställe med minnen.
här känner man lung och ro. ha en härlig söndag. nu ni ska jag baka paj!
/n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0