blommor o bär

har idag jobbat, precis som alla andra dagar den senaste månaden men idag var det något alldeles extra eftersom att jag aldrig mer någonsin kommer att jobba en helg till med att sälja jordgubbar, och det firades med att jag "snodde" lite gubbar från jobbet och på vägen hem cyklade jag förbi ett helt enormt och underbart körsbärsträd, kände mig som ett litet barn igen då man sprang runt i morfars trädgård under det stora (tyckte man då) körsbärsträdet där varje gren bara hängde nedåt för att det va så fullt av röda små bär som solen färgat.trädet va så tätt av grenar,bär å blad att man kunde sätta dit stegen för att nå de finaste bären, goda va de också! så när jag kom hem idag blev det att plocka blommer med minsta systern, kvalitets tid vill jag kalla det. fick med oss små lillarosablå blommor hem som luktade te, för att göra något roligt av det letade vi upp fina skålar att fylla med vatten och låta blommorna flyta omkring som näckrosor på en sjö. skålen med blommorna i passade perfekt bredvid min säng, så förhoppningsvis drömmer jag om något alldeles extra fint ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0